New York, I love you.

Vad får man om man lägger till STORA skådespelare med en STOR stad? Jo, filmen New York, I love you. Rollistan är lika lång som höghusen i New York. För att nämna några; Natalie Portman, Shia Labeouf, Bradley Cooper, Blake Lively, Robin Wright Penn, Orlando Bloom, Christina Ricci, Hayden Christensen, Rachel Bilson, Ethan Hawke, Drea de Matteo, Andy Garcia.. Ja, jag kan fortsätta i all oändlighet. Och Scarlett Johansson är en av många som skrivit manus. Filmen hade premiär 16 oktober i USA, och jag letar runt på internet men hittar ingen release för Sverige. Norge har premiär den 26 December, ialla fall. (Varför skall det alltid vara såhär när man bor i Sverige? Filmer kommer månader-år senare eller så kommer de inte alls.) 

I filmen får man följa flera olika människors liv i staden som aldrig sover. Sexig och rolig film om all kärlek från Tribeca till Central Park till Brooklyn. En kärleksförklaring till New York, skulle man kunna säga. Själv längtar jag (och hoppas!) att denna film kommer till Sverige. Egentligen spelar väl handlingen inte så stor roll, bara rollistan skulle få mig att köa utanför biografen i veckor. Jag återkommer med information OM eller/och NÄR den kommer till sverige, för er intresserade.



Postat av Em

Kommentarer





Susanna

Hej! Har du testat att maila sf och fråga när den ska komma till Sverige? Jag gjorde det med en annan film för ett tag sedan och fick svar ganska snabbt. :)



Klickade för övrigt in här första gången idag. Skitkul blogg! Här kommer jag nog titta in regelbundet. :)

2009-12-03 @ 11:53:29
URL: http://livetienetta.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: