Vampires Suck


Skådespelare
: Matt Lanter, Jenn Proske, Chris Riggi, Anneliese van der Pol, Arielle Kebbel och Ken Jeong mfl.
Regissör: Jason Friedberg och Aaron Seltzer
År: 2010
Vunnit: Inget, ännu - vem vet?

Parodi på Twilight (och andra vampyrserier som går just nu). Becca flyttar in hos sin pappa som bor i en liten kall stad med väldigt mycket vampyrtema och blir kär i den mystiska men supermodellsnygga killen Edward. Hon blir även kompis med Jacob som även han bär på en hemlighet (med tanke på hur många som sett Twilight lär jag knappast spoila för någon men jag antar att ni förstår vad som kommer hända i filmen)


Några av skaparna av Scary Movie, Epic movie, date movie... Ja, jag antar att ni ser ugnefär vad det är för stil på den här filmen. Men jag måste ändå säga att denna är en av de bättre av dessa "movies". Dock var det väldigt mycket samma sak som Twilight och New Moon. Skrattillfällena var inte så många men när man skrattade så skrattade man rejält (man kunde skratta lite mer än vad jag gjorde om man har kiss/bajshumor dock).

Har du inte sett de två första twilightfilmerna kan du se den här filmen som är en förlöjligad MEN väldigt lik orginalfilmerna i en förkortad version. Och jag måste erkänna att skådespelarna i den här är BÄTTRE än orginalen ("oh no - she didn't say that?!?!")och de är fruktansvärt lika orginalen. Jenn Proske som spelar Becca tillochmed låter som Kirsten Stewart! (vill poängtera att bara för att de är bättre är de inte bra)

Kort sagt; den fungerar som en lätt komedi i stil med Scary movie. Men ur filmsynvinkel är den bara... ok. Jag skulle vilja tipsa om att köpa filmen, nej... HYRA filmen eller låna av en kompis som inte hade något vett och köpte filmen och INTE se den på bio. Det är inte värt ett biobesök! Lägg pengarna på en vettig bio istället och se denna hemma med några goa vänner så ni kan skratta så högt ni vill. Bara ett tips från mig




Kommentarer





Julia

Jag förväntar mej en mängd låga, dåliga skämt och några skitroliga scener emellan det. Men den är ett måste när man, som jag, har suttit och skrattat åt/vridit sig av pinsamhet till det sjukt dåliga orginalet.

2010-08-12 @ 20:51:36
URL: http://jhandersson.blogg.se/




Ida we

Vill se. Men som du säger, jag kan redan säga nu att den inte är värd att se på bio.

2010-08-15 @ 21:13:15
URL: http://idawe.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: