3:10 to Yuma



Skådespelare:
Christian Bale, Russell Crowe, Ben Foster m.m.
År: 2007
Regi: James Mangold
Vunnit: 2 priser och 17 nomineringar, varav 2 var till Oscars.

3:10 to Yuma handlar om en mördare och allmänt vandalisk kille, Ben Wade (Crowe), som tillfångatas och skall föras till tåget mot fängelset (som går tio över tre mot Yuma, därav titeln). Den fattige ranchägaren Dan Evans (Bale) bestämmer sig för att försöka hjälpa till att eskortera honom, som ett sätt att få respekt, samt belöning i form av pengar. Ben Wades gamla kumpaner försöker dock hindra detta i största möjliga mån.


Russell Crowe håller hög klass som vanligt. Hans typiska lugna, ni vet oberörda attityd som återfinns i många av hans filmer finns också här. Han passar ganska bra som skurk måste jag säga. Christian Bale gjorde även han en bra insats. Han känns också välvald, i det här fallet till filmens helgode kille.

Jag är vanligtvis inget fan av västern-filmer. Men den här hade något extra. Om det var Christian Bales ständigt lika tjusiga käkben, den rafflande upplösningen eller de vackra miljöerna är oklart men det är definitivt en bra film. Utsikten, fotot och hela färgskalan är riktigt fina.



Postat av: Linnea

Kommentarer





S A N D R A T J U L I N S

Hur har du gjort texten i din header? asså med bilderna i bakgrunden :P om du förstår var jag menar :)

2010-02-07 @ 14:56:28
URL: http://sandratjulins.blogg.se/




Julia

Tjusig ny design! Alltid lika roligt när man ser att ni har uppdaterat, utan tvekan bästa filmbloggen jag följer!

2010-02-07 @ 15:08:10
URL: http://jhandersson.blogg.se/




julia

jag undrar också hur du har fått bilderna i texten på headern? fin blogg btw =)

2010-02-07 @ 17:06:11
URL: http://jjuliees.blogg.se/




BlueRoseCase

Jag har lite svårt för Christian Bale om sanningen ska fram, men den låter ändå lite intressant.

2010-02-07 @ 17:22:00
URL: http://bluerosecase.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: