R&P svarar på era frågor.


Från vänster; Jen, Kaj och Em.

Vi hade ju en frågestund för några veckor sedan och så har vi inte hunnit efter jul/nyår att träffas så ofta men nu har vi äntligen svarat på era kluriga och mycket bra frågor. Here we go...



Era fem favoritfilmer?
Kaj: Pulp fiction, The Blues Brothers, Forrest Gump, Meningen med livet och some like it hot
Jen: Fight club, 500 days of Summer, Snatch, Memento och The Notebook 
Em: Oj, svårt. Men de som alltid kommer upp i huvudet är bland annat  a love song for bobby long, Moulin Rouge, Forrest Gump, stekta gröna tomater och Schindlers List.

Vilket är det allra bästa ledmotivet i erat tycke?
K:
Tarantino's är mycket bra. Som Reservoir Dogs och Pulp fiction.
J: Just nu kommer jag bara på ledmotivet till Rocket Science "I love the unknown".
E: Ledmotivet till a love song for Bobby long är underbar. Men det finns många fler.

vilken är eran favorit blogg?
K och J: EPISKT.WEBBLOGG.SE!
E: Svårt. Har ganska många ;)


Vilka bloggar läser ni?

K och J; vi läser egentligen inte så mycket bloggar, det är mest Linnea's vi läser.
E: Jag läser ganska många bloggar så listan kan göras lång. Mest läser jag brownsugar och matildafleur's blogg.Kan tillägga att vi läser inte många filmbloggar, men klart att vi kollar in andra ibland men det är inget vi följer.


Var får ni tag på all fakta?

J; Det är olika ställen. Sf, imdb, filmtidningar, aftonbladet, olika tidskrifter, skvallerbloggar etc.


Hur känner ni varandra?
K:
ska vi verkligen dra hela historian...?
J: Vi gick 6:an till 9:an tillsammans och sedan höll vi kontakten. Jag och Kaj gick i samma klass i början av gymnasiet också...
E: ... och jag och Kaj har varit kompisar sedan lågstadiet.


Äger ni många filmer eller hyr ni mest?
K: Jag äger filmer! Men hyr också även om det är inte lika ofta som jag köper film...
J: Voddler! Men jag äger mycket film också, lånar även av kompisar...
E: Jag hade en period i sommras då jag hyrde typ tre filmer varje vecka. Men nu köper jag mest film, lånar av folk eller ser filmer när de går på tv.

Går ni ofta på bio?
K: det är olika perioder...
J: Ja! Haha.
E: Inte lika ofta som jag hade hoppats på. Hade plånboken tillåtit hade jag varit där hela tiden. Det är ju billigare att köpa film än gå på bio. Tyvärr, för det är roligt att gå på bio.


Vilken är den sämsta film ni någonsin sett?

Alla; disaster movie, alla "Movie" är ganska dåliga och borde inte ses mer än en gång max om man måste se den!


Vilken film kan ni se om och om igen utan att tröttna på den?
J:
ALLA STAR-WARS!!
K: Pulp Fiction!
E: Stekta gröna tomater! Jag kan se de flesta filmer om och om igen. Endel kan man se hur ofta som helst medan andra måste man vänta några månader med.


Vilken favorit skådespelerska och skådespelare har ni?

K: Jake Gyllenhaal och Cate Blanchett
J: Edward Norton och Natalie Portman
E: Ryan Reynolds o Scarlett Johansson(ha-ha)


Vilken film skulle ni säga är en "bara måste ses innan man dör!"?
Alla; Lejonkungen, Forrest Gump och Amelie from Monmarte


Vilken filmgengre ser ni helst på?
K: Äventyr och klassiker
J: drama, thriller och äventyr
E: chick-flick's! Och drama filmer byggda på noveller eller verkliga händelser.


- - - F r å g o r   t i l l   J e n n y - - -
alltså, är inte Clay i One Tree Hill lite väl gammal ändå?
J: NEJ, det tycker jag inte. Han är snygg.

Och är han verkligen snyggare än Vampire Diaries-Stefan?
J:
Nej, det är han inte.


- - - O c h  f r å g o r  o m  b l o g g e n - - -
Hur många läsare har ni på bloggen?
Vi har dagligen runt 20 - 25 besökare mer eller mindre. Vi har just nu 23 prenumeranter på bloglovin' och det är hur kul som helst! Lägg gärna till oss om du vill. Som mest har bloggen haft 522 läsare och det var när vi var på blogg's första sida.

Hur länge har ni haft bloggen?
14 November lade vi upp vårat första inlägg. Så vi är relativt nya bloggare.




VI TACKAR FÖR ALLA FRÅGOR OCH HOPPAS NI BLIR NÖJDA MED SVAREN ;)


Kommentarer





Linnea

Vilka bra bloggar ni tipsar om! Speciellt den där episka bloggen... Känns nästan som jag känner igen den från någonstans... eller vänta nu. Det är ju min blogg!

Bra svar! Vilka små gullefjun ni är! <3

2010-01-08 @ 08:09:44
URL: http://episkt.webblogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: