Ghostbusters



Skådespelare: Dan Aykroyd, Bill Murray, Harold Ramis, Sigourney Weaver, Rick Moranis, William Atherton

Regi: Ivan Reitman

År: 1984

Vunnit: 4 vinster och 8 nomineringar varav 2 oscarsnomineringar.

 

Peter Venkman (Murray), Raymond Stantz (Aykroyd) och Egon Spengler (Ramis) bestämmer sig för att sluta som professorer (eller får sparken...) och satsa på den bana de drömt om; jaga spöken. Affärerna blomstrar tills de får ett riktigt jobbigt monster på halsen. Zuul.



 

Alla har vi våra knep för att muntras upp. När jag känner mig stressad, sur och grinig så sätter jag på Ghostbusters och jag känner mig redan bättre när ledmotivet börjar. Fungerar varje gång.

Ghostbusters är en lättsam film som har det mesta; komik, romantik, spänning och science fiction. De tre professorerna tar oss med på spökjakter utan dess like. En film för alla åldrar. Ja, Ghostbusters är awesome.

Favoritscenen är när monstret kan ta vilken skepnad som helst och de får absolut inte tänka på någonting. När monstret dyker upp som marshmallow man så tittar alla anklagande på Raymond. Priceless.

 

Who ya gonna call? Ghostbusters!










Postat av: Kajsa


Kommentarer





Per-Runar och Arne Weise

Ghostbusters är så underbar!!!!! Och Bill Murray = <3

2010-03-03 @ 15:28:23



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: