Live från Oscarsgalan.


Klicka på f5 för att uppdatera sidan. Emma på Rewind&Play bloggar om händelserna på galan, med egna kommentarer och tankar etc. Måste även varna att om du tänker se reprisen på tisdag, kolla inte på detta inlägg innan.

Innan galan startar; Jag tror som så många andra att Avatar kommer att ta hem en hel del priser. Bland annat för "Best Picture" och "Visual Effects". Bästa Manliga huvudroll tror jag Colin Firth får för "A Single Man" och den kvinnliga får Gabourey Sidibe för "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire", dock har jag inte hunnit se någon av filmerna men av det jag hört o sett tror jag på dessa. Enligt spelbolagen och kritikerna skall tydligen Jeff Bridges(Crazy Heart) och Sandra Bullock (The Blind Side) eller Meryl Streep(Julie & Julia) Sedan kan det gå lite hur som helst. Personligen hoppas jag även att Inglorious Basterds får pris. Värdarna för galan är Alec Balwin och Steve Martin.

Så, nu lutar vi oss bakåt och häller upp första koppen kaffe. Låt galan börja!

22.55;
  Nu börjar "Inside the actors studio" där James Cameron(gjort bla. Avatar och Titanic) intervjuas av James Lipton. James pratar om tre av sina stor filmer, Terminator, Titanic och Avatar. Bland annat berättar han hur de gjorde animeringarna till Avatar, att han skrev manuset 1995 och han skulle spela in filmen efter Titanic men tekniken var inte så bra att han ville vänta för att få det precis så som han ville. Och Avatar har nio nomineringar ikväll. Programmet är inspelat och finns troligen på youtube, eller liknande. Skall kolla upp. 

00.02; Nu börjar sändningarna från röda mattan. Återkommer. 

01:41; The Red Carpet - it's all about the dress! Det är lite regnigt i Kalifornien(dock inte så våldsamt som på de flesta London-premiärer). De har pratat med skådisar som Christoph Waltz(Även de andra från Inglorious Basterds syntes i bakgrunden), Jake Gyllenhaal (som säger att Prince of Persia är "Epic, soo good and great special effects") till Ryan Reynolds som stöttar Sandra Bullock och som vanligt kom utan Scarlett Johansson. Om man kollar på klänningarna var det inte många som verkligen utmärkte sig, enligt mig. De som var mest intressanta var Sarah Jessica Parker(som just nu leder över "Worst dress" på ontheredcarpet.com), Sandra Bullock och Zoe Saldana. Anna Kendrick's klänning var det mååånga som pratade om och visst är den fin men kanske lite väl ljus för hennes hy? Måste påpeka att de korta reklampauserna var 3:e eller 8:e minut är väldigt störande. Men man överlever. btw. Vad gjorde Nichole Richie där...?
SARAH JESSICA PARKER  photo | Oscars 2010, Sarah Jessica ParkerZOE SALDANA  photo | Oscars 2010, Zoe SaldanaSANDRA BULLOCK  photo | Oscars 2010, Sandra BullockANNA KENDRICK  photo | Oscars 2010, Anna Kendrick
Bilder från http://www.peoplestylewatch.com/

02.19; Extrema störningar på sändningen. Tänker bara; det är inte sant. Ser Kate Winslet skymta fram ibland. Annars är det pretty much svart.

02.27; Bilden blir lagom klar i tid till reklampausen. Underbart. Ser på giraffen som är mamma till två vårtsvin som har en high tech onetouch, för typ 20 gången sedan jag satte på tvn. 

02.30; Bilden försvann igen och jag tror galan har börjat. Underbart! 

02.36; Tvn = död. Ska försöka hitta något annat sätt att se galan. Har ni också störningar eller är det helt enkelt inte min morgon?  

03.01; Nej, jag ger upp. Jag hittar ingen livesänding på nätet, ingen tv funkar... Tydligen har jag missat öppningsnummret med Neil Patrick Harris. Och att Christoph Waltz vann "Best supporting Actor" och Up "Best Animated Feature".

Man får väl se galan i efterhand. Suck. Förlåt för en mycket dålig livebloggning, hoppas ni har överseende. Postar resten av vinnarna imorgon och även bilder på galan.

Emma tackar för sig och säger godnatt!

Kommentarer





Lina -Zooda-

Stackars dig, du som verkligen försökte. :( Men det är tanken som räknas! Och bättre lycka nästa gång! :)

2010-03-08 @ 10:00:34
URL: http://zooda.blogg.se/




Anna

Jag såg det faktiskt inte heller, för första gången på flera veckor var jag riktigt trött vid tolvslaget så jag tillät mig faktiskt att somna. Det finns ju repris och sammanfattningar. :)

2010-03-08 @ 10:32:24
URL: http://vinterhimmel.blogg.se/




Fiffi

Jag hade samma problem. Jäkligt irriterande. Man har inte direkt loads and loads av tålamod sådär på småtimmarna heller ;)

2010-03-08 @ 13:10:01
URL: http://fiffisfilmtajm.blogspot.com




Mikaela

Gud va snygg Anna Kendrick var!

2010-03-08 @ 18:54:06
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/




hannah

usch, jag hade också problem och missade början av galan :S såg lite röd matta men kom inte in på galan förrän vid tre. lyckades hitta en live streaming på nätet tack vare att någon postat det på twitter. snacka om lycklig jag blev - men det tog liksom nån timme att hitta så jag förstår att du inte orkade försöka lika länge. brukar ju vara så lätt med internet annars, man hittar ju allt... :( nåja.

2010-03-14 @ 07:47:34



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: