Edge of Darkness




Skådespelare:
  Mel Gibson, Ray Winstone, Danny Huston, Bojana Novakovic, Jay O. Sanders m.fl.

Regi: Martin Campbell

År: 2010

Vunnit: Inget ännu!


 

Thomas Craven (Gibson) får besök av sin enda dotter Emma (Novakovic). Hon är dock inte riktigt sig själv och innan han får reda på varför så dödas hon på trappan till deras hem. Först tror Craven att de var ute efter honom, då han är en erfaren mordutredare med fiender, men han upptäcker senare genom bevis han hittar att det var hans dotter de var ute efter. Han bestämmer sig för att reda ut mordet och snart finner han sig i en farlig värld där vad som helst kan hända… I processen träffar han Jedburgh (Winstone) vars uppgift är att rensa upp eventuella bevis. Är de på samma sida eller jobbar de mot varandra? Cravens beslut om att lösa mordet på hans dotter blir en upplevelse som förändrar hela hans liv…

 


 

Kanske inte min typ av film, men eftersom Mel Gibson var med så gav jag den en chans. Jag blev faktiskt glatt överraskad. Den var över förväntan och flöt på smoothly. Inte allt för mycket pang-pang och människor med en onaturlig överlevnadsförmåga. (Jag hatar verkligen när de som borde dö när de ramlar ner i ett hisschakt överlever med ett litet sår på kinden.) Mel Gibson var lagom kick-ass och alltigenom likable. Även om storyn kanske var lite förutsägbar så blev jag helt chockad i slutet av två anledningar men det blir upp till er att se. Här avslöjas inget!

Men jag tycker att den är värd att se. Lite mord, lite mystik och mycket Mel Gibson. Något för dig kanske?








Kommentarer





Susanna

Åh, har läst om den förut. Tycker den verkade ganska spännande..

2010-04-29 @ 17:31:31
URL: http://livetienetta.blogg.se/




simone

Mel är riiktigt bra han :D

2010-04-30 @ 13:34:39
URL: http://fattybom.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: