Den 19 maj kommer den!

Jag vet inte hur länge jag har väntat. Många, långa månader är det ialla fall. Vet inte vilket som är bäst - En muskulös, halvnaken Jake Gyllenhaal eller själva filmen efter spelet som jag älskar? Jag pratar såklart om Prince of Persia - the Sands of Time.





Filmen är löst(?) baserad på spelet som kom ut 2003 (det första spelet kom ut 1989) och några som kommer vara med i filmen är Jake Gyllenhaal, Gemma Arterton, Ben Kingsley och Alfred Molina.

Spelet handlar ialla fall om (den namnlöse) prinsen av Persien som är med och deltar i belägringen av en indisk stad. Där blir han lurad av maharadjans gamle, sjuka vesir att släppa lös the Sands of Time - en stor sandstorm som förstör kungariket, förvandlar alla invånare till demoner och till slut kommer att förinta hela världen. Prinsen måste nu rädda kungariket efter sitt misstag, och han samarbetar med sin rivals dotter Farah. Han måste föra tillbaka sanden till timglaset med sin dolk "dagger of Time", med vilken han kan kontrollera tiden med. 

Vad som kanske är intressant att veta med filmen är att
- Disney har rättigheter till filmen
- Jerry Bruckheimer är producent och regisör är Mike Newell som gjort bland annat Harry Potter 4, fyra bröllop och en begravning, Donnie Brasco och Mona-Lisas leende
- Filmen är första filmen i triologin
- Orlando Bloom eller Zac Efron skulle, enligt rykten, få rollen som prinsen
- Prinsen kommer att ha namnet Dastan i filmen
- Farah, prinsessan i spelet, kommer i filmen heta Tamina - men de är nästan samma 
- Filmen kommer inte ha någon vesir utan det är Nizam, prinsens farbror, som kommer ha en plan att störta kungariket.

Jag ska spela spelet tills det är dags. Kan knappt vänta!
/Em.


Kommentarer





Anna

Det låter som en film jag skulle gilla. :)

2010-02-05 @ 22:15:37
URL: http://vinterhimmel.blogg.se/




Lina -Zooda-

Filmen är nog jätte bra, men jag har aldrig hört talas om spelet, konstigt nog! :O

2010-02-05 @ 22:38:54
URL: http://zooda.blogg.se/




Lina -Zooda-

Sv: Jag får prata med min bror, han är nog sveriges största spelnörd så han vet nog säkert ett och annat om den ;) Haha, kanske han till och med har planerat att köpa den, vem vet?



Jo jag vet att det är skitsvårt att se dem i andra, men jag var inte sådär jätte fast i vänner så det kanske blir lättare då? :) Och sen efter 2-3 program så tänker man nog inte på det (+ hon verkar vara "sig lik" som i vänner), det brukar man inte göra det på annat i alla fall. :)

2010-02-05 @ 23:58:11
URL: http://zooda.blogg.se/




Adam S

Sv: Tack! Jadu, jag är lärd inom bild och form, treårig linje i gymnasiet alltså. Sen har jag väl lärt mig själv mest och så. =)

2010-02-06 @ 00:41:33
URL: http://addedraw.blogg.se/




anna

sv: jag tröttnade också på lost under säsong 3 först så gav upp, men sen tog jag upp det igen och shit vad bra det blev! :)

2010-02-06 @ 11:47:19
URL: http://addspirit.blogg.se/




F A N C Y

Svar. Ledsen för sent svar,



Har inte haft alls skoj, har jobbat hela dagen! Vad händer ikväll då?

2010-02-06 @ 19:53:57
URL: http://fanzo.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: