He's just not that into you


Skådespelare: Ginnifer Goodwin, Justin Long, Bradley Cooper, Scarlett Johansson, Kevin Connolly, Jennifer Connelly, Jennifer Aniston och Ben Affleck.
Regi: Ken Kwapis
År: 2009
Priser: 1 vunnet och 3 nominerade

Gigi missförstår alla män hon dejtar. Janine's man är otrogen med sin snygga yogalärare. Beth har bott ihop med sin pojkvän i sju år och får reda på att han har inga planer på att gifta sig. Mary träffar män, men bara på myspace...
Filmen handlar om missförstånd och förhållanden. Man får följa nio människors liv, obesvarad kärlek eller kärlek som har svalnat. Vänskaplig kärlek. Vänner som blir mer än vänner. Ja, en film om kärlek, helt enkelt. Hur man ska tolka den andra. För ja, ringer han inte dig är han just not that into you.



Jag gillar filmen. Det är nio människor som känner varandra på något sätt, vilket kan få det att bli lite rörigt i början. Bra dialog och väldigt färgglatt, vilket var ganska bra för historien är inte så jätte kärleksfull alltid. Brustna hjärtan och människor som ljuger för sig själva för att inte inse att han kommer inte att ringa eller hon kommer inte bli tillsammans med dig. 

Jag kan känna att filmer med för mycket kända skådespelare kan bli lite överspelat, typ "kolla-på-mig"-fasoner men jag känner inte av det i den här filmen. Skådespelarna är mycket bra. Vissa mer än andra, men hey - så är det väl alltid?  Jag får en feel-good-feeling av filmen, trots alla dessa ensamma människor. Flyter på i jämn takt hela filmen, inga större upp- eller ner-gångar. Men helt klart sevärd och mysig film.


Postat av Em




Kommentarer





☆ Josefin Bellini ☆

Svar: Tack så mycket :)



Vilek superbra blogg detta var! Det är som en mer personlig imdb ^^

2010-02-07 @ 21:53:36
URL: http://minibellini.blogg.se/




Mikaela

Jag gillade verkligen denna filmen. Tycker alla karaktärer hade nåt intressant, men favoriten blev Ginnifers. Hon var ju så otroligt pinsam haha.

2010-02-08 @ 00:27:58
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/




Estefany

hahah tyckte den var så rolig :D roligt o se hur tjejer verkligen tar upp allt och analyrerar allt :P

2010-02-08 @ 16:31:46
URL: http://mystuff.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: