Walk the Line


Skådespelare:
 Joaquin Phoenix, Reese Witherspoon och Ginnifer Goodwin
Regi: James Mangold
År: 2005
Priser: 28 vunna och 26 nomineringar

Filmen handlar om Johnny Cash's liv. Hans tuffa uppväxt, musikerdrömmar, obesvarad kärlek och droger. Hur han gifte sig och skaffade sig en familj med Vivian Liberto och sedan började med musik-karriären, lämnade familjen för att leva ut sin dröm. Och så träffar han på June Carter och blir förälskad. Filmen innehåller många av Cash's låtar.


Jag gillar verkligen Walk the Line. Den underbara miljön, låtarna, känslorna och skådespelarna. Phoenix och Witherspoon spelar verkligen bra. Dock måste jag påpeka att jag hade inga som helst förväntningar på filmen. Knappt hört talas om Cash och visste inte riktigt vad filmen handlade om egentligen förutom att alla säger att den är bra. Och ja, jag instämmer. Den är en väldigt sevärd film. Trots de 153 minutrarna flöt filmen på ganska bra och man tröttnade aldrig.



Postat av Em

Kommentarer





BlueRoseCase

Ännu en film på lista som jag borde se. Gillar verkligen vissa av Cashs låtar, framförallt hans version av "Hurt".

2010-02-09 @ 08:49:25
URL: http://bluerosecase.blogg.se/




Anja

Svar:

Men man ska ju leva i nuet också! Inte planera allt. Sånt kommer ju :)

2010-02-09 @ 12:23:53
URL: http://originalet.blogg.se/




Alexandra

underbar film och gosh vad han e het

2010-02-09 @ 16:16:44
URL: http://phose.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: