In Good Company


Skådespelare: Dennis Quaid, Topher Grace, Scarlett Johansson och Clark Gregg
Regissör: Paul Weitz
År: 2004
Vunnit: 1 vunnen och 4 nomineringar

Dan är chef på en annonsavdelning och har jobbat där i tjugo år. Men så får företaget nya ägare och Dan blir degraderad - mitt upp i allt familjedrama då det är en ny bebis på väg i familjen och dottern vill plugga vidare. Men Dan blir rasande då han inser att mannen som har tagit hans plats - och nu är hans chef - är 26 åriga Carter Duryea. Och som gräddet på moset är han förälskad i Dan's dotter.


Jag tänkte, precis som alla andra filmer som Topher Grace är med i, på "That '70s show". Eric Forman. Eric Forman.

Men efter en stund försvann de där känslorna och han blev en helt ny karaktär, den han faktiskt spelar i filmen. Och han var riktigt bra. Eller det kanske var att ta i, men bra var han. Den som jag tyckte minst om, skådespelarmässigt var Clark Gregg från bla. The New Adventures of Old Christine, för han var precis - exakt - likadan som i serien. Samma minspel. Samma tonfall.

Filmen var en riktig mysig feelgood-film. Man skrattade. Grät. Och skrattade lite till. En film som man kan se många gånger och ändå inte tröttna på den. Bra skådisar, bra stämning, bra manus - en bra film helt enkelt (men inte mer än bra)





Kommentarer





Gabriella

Jag älskar denna blogg! Tack för att ni finns! ;P

2010-08-04 @ 16:38:49
URL: http://gabsj.blogg.se/




bitte

Hej jag länkar till alla som röstar på min sko i Nellys designa sko tävling.



Min sko klättrar på listorna och vinner jag är det er jag delar vinsten med.

http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



kram Bitte

2010-08-11 @ 16:50:03
URL: http://blogg.veckorevyn.com/pinsamt/2010/08/01/lankar/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: