R.I.P Dennis Hopper

För några dagar sedan fick jag höra att Dennis Hopper hade dött av cancer. Jag trodde inte på det för det lät helt ofattbart i mina öron. Tyvärr var det sant och det känns sorligt att skådisen från Easy Rider inte finns mer. Han var känd som en mycket talangfull skådespelare och var nominerad för två Oscars. Jag tyckte mycket om honom som skådespelare. Speciellt i Easy Rider och Apocalypse Now (bilden).

 

Filmer i urval:

Rebel without a Cause

Easy Rider (som han förövrigt också skrev med Peter Fonda)

Apocalypse Now

Blue Velvet

Hoosiers

True Romance

 

Rest in Peace, Dennis Hopper.



Kommentarer





jenny

Nää usch vad ledsen jag blir han var verkligen grym och inte bara som skådis utan även regissör! Han var lätt bäst på att spela ondingar och världen har förlorat en stor begåvning tycker jag! Känslosam jag blev.... ska sluta genast! RIP Dennis Hopper

2010-06-02 @ 16:38:31
URL: http://rewindandplay.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: