The Hangover


Skådespelare: Bradley Cooper, Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha och Heather Graham
Regi: Todd Phillips
År: 2009
Vunna: Vann en Golden Globe i kategorin Best Motion Picture - Musical or Comedy! Annars har de vunnit 1 gång och 11 nomineringar.

The Hangover (Baksmällan, på svenska) handlar om fyra vänner som skall ha en svensexa i Las Vegas. Men det kommer bli en natt de aldrig kommer att komma ihåg. De vaknar upp på morgonen med en tiger i badrummet, någons baby i garderoben och att brudgummen fattas. Utan att veta ett smack av vad som hände försöker de pussla ihop alla ledtrådar till att hitta brudgummen Doug innan bröllopet, vilket inte är det lättaste...


Jag blev riktigt förvånad över The Hangover. Hade inga större förväntningar, tänkte mer att detta är väl en sån där "Dude, Where is my car?" i ny tappning. Typ killar vaknar upp, minns inget, måste ta reda på vad som hänt och fixa allt med mycket flum. Och visst låter alla sammanfattningar om filmen så, men filmen är så mycket mer än det. Jag gillar och rekomenderar verkligen den här filmen starkt. Många roliga scener, roliga skådespelare, oförutsägbar och den är väldigt fartfylld. Även om den här filmen känns som/är en äkta grabb-rulle hindrade det inte mig från att säga att jag älskar den! Lätt 2009's roligaste film! 

Härlig musik också som höjer filmen lite. Tillexempel lyssna på "Stu's song"(Ed Helms) och "Three Best Friends"(Zach Galifianakis), haha. 
 
 

Postat av Em


Kommentarer





G2 / Gosia

Hoppas! Vill inte missa en enda film som han har kommit på. Älskar verkligen hans verk.



Och Hangover är typ en av de bästa komedier jag sett, haha.

2010-01-22 @ 17:31:48
URL: http://gosias.blogg.se/




BlueRoseCase

Alltså jag har också avfärdat denna men hört mycket positivt om den. Kanske måste se den så småningom.

2010-01-23 @ 11:40:59
URL: http://bluerosecase.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: